VVD-raadslid Lidewij Bergsma neemt afscheid

Lidewij Bergsma neemt afscheid als VVD-raadslid van Tytsjerksteradiel en maakt plaats voor Thorwald van der Tooren. Bergsma gaat aan het werk als advocaat-stagiaire gezondheidszorg bij Dirkzwager Advocaten & Notarissen in Nijmegen. Deze nieuwe functie valt niet te combineren met het raadslidmaatschap en om die reden heeft Bergsma besloten haar ontslag in te dienen bij burgemeester Mansveld. Op 20 april a.s. neemt de gemeenteraad afscheid van haar.

Lidewij Bergsma kwam in 2010 als jongste raadslid van Friesland in de gemeenteraad voor de VVD. Ze is 7 jaar raadslid en lid van de raadscommissie communicatie geweest. Lidewij Bergsma: "Met dank aan de kiezers ben ik in 2010 met voorkeursstemmen als 18-jarige als lid van de VVD-fractie onderdeel geworden van de gemeenteraad van Tytsjerksteradiel. In de afgelopen jaren heb ik veel geleerd en vele mooie bedrijven, organisaties en mensen ontmoet. Ik heb een fantastische tijd gehad en vind het een eer dat ik de VVD-kiezers van onze gemeente heb mogen vertegenwoordigen."

VVD De Fryske Wâlden bedankt haar voor het uitstekende werk dat ze voor de VVD-fractie heeft gedaan op het gebied van jongerenbeleid, onderwijs, werk & bijstand, en sport.

De beoogde opvolger Thorwald van der Tooren woont in Hurdegaryp, is docent bij ROC Friese Poort en heeft een eigen ICT-bedrijf. Hij is opgegroeid in verschillende delen van de wereld, waaronder de Verenigde Staten. Hij wordt op 18 mei geïnstalleerd als raadslid.

Van der Tooren: “Ik hoop de inwoners van Tytsjerksteradiel de komende tijd goed te vertegenwoordigen en hun belangen te behartigen door mee te denken over onze gemeente en het een thuis te laten blijven waar het prettig is om te wonen, leren, werken en ondernemen.”